Ma 2018. január 22., hétfő, Vince és Artúr napja van. Holnap Zelma és Rajmund napja lesz.

Klubtagként hogyan tudod Te is öregbíteni a KOA hírnevét? Nyomtatás Cikk ajanlasa
Egyesület - Marketing
Írta: Frischfeld Viktor   
2004. augusztus 30. hétfő, 10:33

 

"Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani!"

 

Hiszed, nem hiszed, ez a mondás nem csak cégek, de bármilyen ügy esetében igaz! Bizony, még egy családias méretű rajongói egyesületnek is szüksége van reklámra, méghozzá jó reklámra. Persze, várhatjuk, hogy a hírünk (ráadásul a jó hírünk) majd magától elterjed, de egy olyan világban, ahol mindenkinek naponta több ezer igazán hangos reklám üzenettel kell megküzdenie, ennek az eredménye erősen kétséges.

Pedig a jó reklám egy kiváló lehetőség arra, hogy még több lelkes veterános ismerjen meg bennünket, akik - Hozzád hasonlóan -, egy szép napon talán szintén csatlakoznak hozzánk. Nem elhanyagolható szempont a szponzorok kérdése sem. Ilyen a világ: egy népes, népszerű és jól kommunikáló egyesület százszor hamarabb talál támogatókra, mint egy törzsasztal baráti társasága.

 

Mivel a reklámozáshoz nem áll rendelkezésünkre végtelen költségvetés, egyszerű és olcsó eszközökhöz kell folyamodnunk. 

 

Ami jó hír, hogy az alább felsorolt eszközök annyira olcsók, hogy egyáltalán nem kerülnek pénzbe. Mindehhez azonban a Te segítséged is kell, bár valljuk be, semmi különöset nem kell tenned. Egyszerűen csak ne felejtsd el, hogy ehhez az Egyesülethez tartozol, és ezt mutasd (mondd) ahol és amikor csak módod van rá...

 

Amikor csak lehet, de NE AKÁRHOGYAN! 

Az egységes arculat (a felhasznált logók, a tagsági kártya, de még a kiosztott klubos email címek is) fontos szerepet játszik az Egyesületről sugallt minél pozitívabb képhez.

Kevesen gondolnak rá, de az egységes kommunikáció legalább ilyen fontos.

 

(Nem akarok mindenféle marketing-fejtegetésbe bonyolódni, egyszerűen gondolj arra, ahogy egy sokszor hallott szöveget, vagy egy zeneszámot megjegyzel. Egy reklám ugyanígy rögzül, ha elégszer találkozol vele - de ehhez az kell, hogy pont ugyanazzal a reklámmal, képpel, szöveggel találkozz. Ha lényegében ugyanazt mondod, csak más szavakkal, az egy másik reklám. Például ugyanezért nem változtattunk évek óta a Veterán Autó és Motor hasábjain megjelentetett hirdetésünkön sem.)

 

Ne ijedj meg, véletlenül sem arra gondolok, hogy magolj be különféle reklámszövegeket!

 

Hiszen az autód már önmagában reprezentál bennünket... 

  • Hogy még egyértelműbb legyen, hová is tartozol, ne felejtsd el kiragasztani az oldalüvegre az egyesületi tagságot jelző matricát. Lehetőleg oda, ahol a cikkben a rajz is mutatja, hogy ez is hozzájáruljon az Egyesületen belül egységes megjelenésünkhöz.  

Különleges formájú, régi kocsid van, előbb-utóbb biztos megtalál egy riporter a kérdéseivel... 

  • A nyilatkozatodban lehetőleg ne felejtsd el megemlíteni, hogy a Klasszikus Olasz Autók Egyesületének tagja vagy. Utalj arra, hogy milyen erős, összetartó Csapathoz tartozol és hogy a webhelyünkön (olaszautok.hu) még külön sajtószobát is létrehoztunk, ahol kész sajtóhírek, egy az egyben másolható, kész híranyagok várják a sajtó képviselőit. 

Hogyan utalj a webhelyünkre? 

  • Bár jó pár webcímen elérhetők vagyunk, Te mégis kizárólag az olaszauto.hu címet add meg! Nem kell bonyolítani, nem kell elé a "http://" , de még a "www" sem, ne cifrázd - a címet jegyezzék meg.
  • Használd a "Virtuális Klubszoba" kifejezést, ami valamelyest leírja a webhely igazi szerepét. Egy ilyen szokatlan név jó eséllyel felkelti a figyelmet, de mindenekelőtt kiemel bennünket a többi, hasonló hangzású "fiatos" webhely közül. 
Email cím  
  • Ha az Egyesülettel összefüggő ügyekben adod meg az email címedet, a hivatalos alakot használd (utónév első betűje-pont-vezetéknév-kukac-fiat850.hu) még akkor is, ha ős-Klubtagként rövidített email címet használsz. Legyen szembetűnő a szervezettség. Ilyen szolgáltatást nagyon kevés márkaklub ad tagjainak - sőt, én rajtunk kívül egyről sem tudok.  

A rendezvényeken... 

  • Ha egy veterános rendezvényen veszel részt, egyben az Egyesületet is képviseled. Ilyenkor ha csak lehetséges, viselj valamilyen egyesület-logós ruhadarabot, pólót, vagy baseball sapkát. 
  • Tegyél az autód közelébe (bátrabbak az ablaktörlő alá) néhány kinyomtatott szórólapot, hogy kedvére elvehessen egyet, aki többet akar tudni rólunk. 

 

Te, én és a többi egyesületi tag már pontosan tudja, miért jó ide tartozni.

 

De ha Te sem felejted el és főleg alkalmazod (!) a fenti iránymutatást, ezzel nagyban hozzájárulsz ahhoz is, hogy ez ne maradjon a "mi titkunk" és Egyesületünkről a lehető legkedvezőbb kép alakuljon ki minden külső szemlélőben is... 

 

 
FIAT Bambino
Egy autószerviz 1991-óta az Ajkai FIAT-osok szolgálatában

Klasszikus Olasz Autók Egyesülete © 2012 | Impresszum | Jogi nyilatkozat

 

Akikre büszkék vagyunk

Régi családi fotóink

Régi versenyek

Behavazva

Hirdetés

Kártyaelfogadó Partnereink:
Használtautó új felfogásban - Autocity Kft.
Használtautó-kereskedés, FIAT-márkakereskedés és autószerviz Csepelen
Makrai gépműhely (Budapest)
Veterán járművek javítása - motorblokkok és hengerfejek felújítása 1942 óta
FIAT Bambino
Egy autószerviz 1991-óta az Ajkai FIAT-osok szolgálatában
Bárdi Autó - Minden, ami az autóhoz kell!
Autóalkatrész-kereskedelem több, mint száz éve Magyarországon
Goór Zsolt autószerelő műhelye (Nagykanizsa)
Teljeskörű személy- és tehergépjármű szerviz, diesel specialista
UNIX Autó Kft. - Autóalkatrész-kereskedelem
Országos lefedettségű bolthálózat, több százezer autós cikk
Biobolthungary.hu
BIO és 100% természetes élelmiszerek és kozmetikumok elérhető áron!
Pro-Vill Kft. (Budapest)
Önindítók-, generátorok javítása és akár azonnali cseréje
Torjay-tuning
Cégünk 1991-ben alakult, autóalkatrész kereskedelemmel foglalkozunk. Vállalkozásunk elsősorban Alfa Romeo, Fiat (Abarth), Autobianchi és Lancia (de igény szerint minden más típusú) autókhoz biztosít alkatrészellátást. Mind gyári alkatrészek, mind utángyártott termékek rendelése esetén rendkívül kedvező árakat tudunk biztosítani. Cégünk partnereink érdekében csakis olyan beszállítókkal áll kapcsolatban, amelyek a termékek kiváló minőségét garantálni tudják.